tirsdag 5. mai 2009

Sykkelpynt

2009_05030005
Då har sykkelen min fått litt stash. Stiligaste sykkelsete eg har sett på lenge, om eg skal får seie det sjølv. Trekket har strekk nederst slik at eg kan svippe det av og på. veit ikkje om eg tør å ha sykkelen ståande pynta utan påsyn. Kunne jo hende at nokon andre plutseleg får lyst på litt heklepynt…
Idéen til hekla setetrekk kjem frå det danske bladet Hendes Verden. Ei oppskrift finn de der. Sjølv brukte eg ikkje oppskrifta, men hekla ein topp som ca følgde formen på setet mitt. Etterpå hekla eg sidene passe lange og tredde i strekk til slutt.
Men ein av desse dagane bør eg gje sykkelen ein god vask og litt smøring og stell. Den må nemleg stå ute heile året. (Har ikkje garasje). Ein del spindelvev og rusk og rask her og der.
Kanskje i morgon… eller torsdag…eller fredag… (Neidå, eg brukar aldri å utsette ting.)

Edit:
There's a pattern here . I did not use the pattern though. I traced the top of my seat and crocheted a top after that pattern. As you can see I changed colours whenever I felt like it. When the top was finished I crocheted around the sides. Make the sides as high(low) as you need. In the last round of the side I put an elastic band.

18 kommentarer:

  1. Sååå fint sykkelsete du har laga!!

    Du lager så mye fint, veska med marihønestoffet var jo bare lekker :o)

    Hilsen Kari Anne

    SvarSlett
  2. Det var det kuleste sykkelsete jeg har sett og sikker kommer til å se:-) Får nesten lyst til å prøve meg på et sånt et jeg også...

    SvarSlett
  3. Det sykkelsete var jo bare råkult..
    Tror nesten jeg må kjøpe meg sykkel,så jeg kan lage meg et:-)he he..
    Veska og toppen var jo så fine de også:-)Klem:)

    SvarSlett
  4. Kjempefint, og akkurat så fargerikt som jeg forbinder med deg!

    Jeg må vurdere om sykkelen min vil kle et sånt.

    SvarSlett
  5. Stilig, stilig...
    Ser føre meg når du spring til og frå sykkelen og måler..

    SvarSlett
  6. Knallfint! Skjønner godt at du ikke levner trekket alene ;)

    SvarSlett
  7. Dette vart jo kjempestilig, Solveig! Gratulerer med byens finaste og sikkert einaste heklasykkelsete.

    SvarSlett
  8. Oi så flott sykkelsetetrekk!! Det bør du nok ikke gå ifra nei.

    SvarSlett
  9. Hei Solveig! Oppdaget bloggen din via Flickr da jeg kikket litt rundt på sekskanttepper. Syntes ditt var så fint i fargene, og planlegger å prøve meg på et selv en gang.
    Du har forresten en utrolig flott og inspirerende blogg, skjønner ikke helt at jeg ikke har oppdaget den før;-) Ønsker deg en fin helg! Hilsen fra Borghild:-)

    SvarSlett
  10. ..very..very..nice indeed....sier nå jeg....kos deg og utsett det som kan utsettes "bel far niente" bør du prøver på...jeg var i Volda i går..snakka om deg da ..Kristin og jeg..imponerte over produktiviteten din...god helg..klem ;)

    SvarSlett
  11. WOW...WOW...WOW
    Så utrolig kult.., helt klart det flotteste sykkelsetet jeg noen gang har sett... :O)

    Tror nok jeg hadde tatt det av når sykkelen ikke var i bruk..., folk er frekke nok til å ta det med seg!

    Ha en fin dag, og takk for en kjempeinspirasjon... :O)

    Klem

    SvarSlett
  12. Good job. I have to envy :-)

    SvarSlett
  13. Det der er det stiligaste eg har sett på lenge!!!

    SvarSlett
  14. Åh, sånn skal jeg hekle meg! Takk for inspirasjonen :)

    SvarSlett
  15. Just dug out my bike... need some exercise after playing too much hooky...but l will definitely need to make one of these soon
    Added a link to my blog
    Hugs Suz x

    SvarSlett
  16. Hello,

    That's a wonderful stuff!
    Pretty!
    Can I have a tutorial of it?

    Regards,
    usanomimi

    SvarSlett
  17. I've edited the post and tried to explain how I did it. Hope this can help you.

    SvarSlett

Takk for kommentaren, stikk gjerne innom igjen!
Thanks for commenting and welcome back!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails